23 augusti 2012

Sabina and Friends - att hyra kläder



Bilder lånade från sabinaandfriends.wordpress.com

Snart har jag varit mammaledig i ett år och ungefär lika länge har jag tänkt ta en sväng ner på stan för att kolla in Sabina and Friends. Sabina and Friends är en medlemsklubb för prenumeration av kläder. Älskar idéen att inte samla på sig massor utan hyra finheter under en period och sedan lämna tillbaka och byta till nya. I teorin spar man ju både tid och pengar. För att inte tala om hur man bidrar till minskad konsumtion och en bättre miljö. Jag är väldigt lockad att testa för att se hur det fungerar i praktiken, ja när jag blir civil i arbetslivet igen..Märken som bjuds är bland andra Sass & Bide, Paul & Joe, Prada, Miu-Miu, Dolce & Gabbana, Stella McCartney, Patrizia Pepe, Alexander McQueen, Cavalli. Och Dagmar. Kolla in Dagmars fantastiska svarta kavaj Nur på bilderna ovan, precis nyinkommen till denna lånegarderob! Här bloggar de om sitt koncept och om nyheterna som trillar in. I morgon vankas det utförsäljning av gamla kollektioner, därav att jag kanske äntligen tar mig dit!
Grev Turegatan 35
Fredag 24 augusti kl 11-19
Lördag 25 augusti kl 10-15

Lunchstängt kl 14-15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar