4 september 2012

Paus


De fem månader jag bloggat har gått otroligt snabbt - samtidigt känns det som om jag bloggat i en halv evighet. I våras hade jag väl aldrig kunnat ana 1.Hur kul det skulle vara att blogga 2.Vilken extra dimension det skulle ge min mammaledighet 3.Hur mycket kul grejer jag skulle få vara med om 4.Hur många nya, fina vänner och bekantskaper jag skulle få, både irl och i bloggosfären.
Är så glad att jag lät mig ryckas med av ett infall och registrerade blogg. Blogger tar ungefär 10 minuter att starta upp, sedan är man igång som ny bloggare, otroligt smidigt!
Största anledningen till blogg var att - efter två långa graviditeter och vad som kändes som oändlig tid i fula amningstoppar - få frossa helt skamlöst i mode och ytligher. Och det har varit helt underbart. Som jag har njutit av denna modefrossa! Och att varje dag skriva - i alla fall några rader - har också varit ett kärt nöje. Men nu börjar jag så att säga tröttna på att äta macarons varenda dag. Alltså modeintresset består och det är fortfarande kul att blogga, men lusten till att skruva upp träningen, fixa middagar, planera höstens drömresa och att förlora sig i icke-digitala medier som böcker, musik och film är så mycket större än lusten till att blogga just nu. Så bloggpaus it is. Maken hindrar mig från att skriva att bloggbutiken stänger. För han tror sig veta att jag kommer åter. Och det är inte alls omöjligt, men då är mitt tips att det blir blogg i annan form. För hjälp vilken mersmak det ger när man väl provat.

Varmt tack alla fina som läst och kommenterat. Vi ses!

18 kommentarer:

  1. Nämen! Kommer att sakna. Massor. Allt jag kan hoppas på då är att du kommer tillbaka. För det hoppas jag sannerligen! Kram

    SvaraRadera
  2. Precis som W ovan hoppas jag också att du kommer tillbaka - i ngn form i varje fall!

    SvaraRadera
  3. Nej vad trist!!

    Men det tar mkt tid och jag förstår att annat är i fokus. Jag hoppas du kommer tillbaka när andan faller på.

    Vart går drömresan?

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Weronica. Kommer att sakna bloggen och interaktionen också! Men kommer och hälsar på hos dig såklart:-) Kram

    Karin. Kanske blir det come back nån gång..
    Och verkligen skitsynd att jag missar Instagrambrunchen, men håller tummarna för fler tillfällen. Kram

    Jennie. Vi åker till Californien och Mexico. Galen drömresa:-) Kram

    SvaraRadera
  5. Åh så tråkigt, även om jag förstår precis!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Kul!! Califonien har jag ju bott i (underbar delstat!) men Mexico har jag inte hunnit till än! Låter som en perfekt resa =)

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag har inte kommenterat, men följt dig troget. Du har verkligen inspirerat mig till en snyggare, mindre damig men fortfarande kvinnlig vardags-look! Tack! :-) /Pernilla

    SvaraRadera
  8. Tråkigt tråkigt, har varit kul att läsa din blogg! Ser fram emot en återkomst med inspiration till resor, träning och mode såklart!

    SvaraRadera
  9. Åh men så trist, men om du säger paus är det ju okej! :) Hoppas du hittar någon form som du gillar. Lite av allt är bra tycker jag. Och drömresan - vilken resa, jag tror jag smäller av. Både Californien och Mexico är drömresemål. Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja du, jag vet att beslutet är genomtänkt och jag förstår dig totalt, men det är ändå supertråkigt! Kommer verkligen att sakna dig i bloggosfären, du har betytt mycket! Stor kram

    SvaraRadera
  11. Mrs B. Kan bara instämma, lite trist känns det allt.. Kram

    Jennie. Kan var Den Perfekt Resan..håll tummarna för friska barn bara;-) Kram

    Pernilla. Alltså du anar inte så glad jag blir över att ha lyckats inspirera någon fler än mig själv! Sjukt kul! Häng med på Instagram om du inte redan gör, jag lär ha svårt att lägga ner tipsandet helt..Kram

    Elisabeth. Ja, inte omöjligt:-) Kram

    Karin. Ja resan är typ obscen. En en-gång-i-livet-resa, två månader föräldralediga i hop. Kram

    Hedda. Men det är ju du som betytt något, utan din blogg hade jag ALDRIG börjat blogga. Du är grym inspiration på många plan, bloggen, karriärbytet och en trea på det, herrejisses. Kram

    SvaraRadera
  12. Men så tråkigt Lina, förstår dig dock och ett klokt beslut, jag kan känna som du att träning och bokläsning blir lidande:( hoppas du kommer tillbaka sen, det gör du säkert:) kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Vad tråkigt för oss Lina! Gillade verkligen din blogg och trevliga inlägg. Men, jag förstår precis hur du känner, och go for it! Var sak har sin tid. Titta in då och då och säg hej på min blogg om du vill:) kram Caroline

    SvaraRadera
  14. Nilla. Ja, dags för träning och böcker ett tag nu.. Kram

    Caroline. Tittar självklart in hos dig när jag gör bloggsväng:-) Kram

    SvaraRadera
  15. Tråkigt! Men förstår precis, på återseende! ; ) Kram!

    SvaraRadera
  16. fy bubblan vad jag saknar din blogg!

    SvaraRadera
  17. Nina. Ja, på återseende! På Instagram tillsvidare.. Kram

    Anonym. Amen så kul att höra att bloggen är saknad!! :-) Häng med på Instgram om du inte redan gör, jag heter @linalaurin Kram

    SvaraRadera
  18. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvaraRadera