17 april 2012

Hunkydory

Utförsäljningar, reor och amerikanska outlets har historiskt varit mina paradgrenar. Men med två små barn blir det mindre och mindre fyndshoppande. I vilket fall - nästa vecka har har Hunkydory utförsäljning. Kanske pallrar jag mig dit med bebisen i selen. Men svårt att fynda när man inte kan prova på riktigt. Blir som bekant dyra 'fynd', de som aldrig kommer till användning (oj vad präktigt det lät).
Hunkydory är duktiga på vardagssnygg bas. Och för all del även festligare toppar och klänningar. Jag gillar framför allt omlott-koftorna som räddat upp många stressiga mornar.
Kanske har jag haft osannolik otur, men jag tycker kvalitén är rätt ojämn. Har råkat ut för lite för många sneda och spruckna plagg. Därför handlar jag numera mest Hunky på rea, känns inte riktigt värt deras relativt höga ordinarie prislappar.
Plus för Hunkydory är dock att kläderna (många klassiska modeller som återkommer varje säsong) har hyfsat andrahandsvärde på Blocket, så orkar man böka med andrahandsförsäljning när man tröttnat så får man igen en peng och plaggen får ett andra liv. Men det förutsätter såklart att plagget fortfarande sitter ihop..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar