7 maj 2012

Energiinjektion

Maxad dag med inspiration på alla tänkbara plan. Så jäkla kul. Jag är helst slut i huvudet efter en massa bra föreläsningar och sedan en jättetrevlig middag med bland andra Karin, Avenymamma och Ingrid till bordet. Bloggforum har hittills bjudit på en massa girlpower och pepp från ett gäng generösa, modiga och hårt arbetande tjejer. 
Teman som återkommit är 'Obekvämlighetsteorin' - ut ur comfort zone! Gör nya, svåra saker. Om man inte är rädd när man tar sig an en utmaning så är man inte modig.
Utgå från lusten, fundera på vad jag vill göra, tycker om att göra - istället för att fokusera på vad jag inte kan tillräckligt bra eller vad man tror är för svårt. Det man tycker är kul gör man ofta och mycket av - och det blir man bra på. 
Act as if success is guaranteed - vad man än gör så måste man ha inställningen att man ska leverera världsklass. I alla fall tills man eventuellt fejlar och motsatsen är bevisad. Optimisten har roligare än pessimisten.
Grävlingmetoden - uthållighet. Bit tills det knakar, ge inte upp. Ibland tar framgång tid.
Inte så mycket nytt och banbrytande, ingen rocket science - men definitivt sån pepp man behöver emellanåt och som sätter fart på tankar och idéer. I love it!


Bild från bloggmingel på Clarion Post, lånad av Spiderchick

Alla talare var oväntat generösa med sina personliga erfarenheter och tips - men helt outstanding inspirerande var Blondinbella. Yngst av alla med sina 21 år. Och 6 bolag i ryggen!! Vilken entreprenör och vilken personlighet. Blondinbella var också den som gav mest hands-on tips för hur man förvaltar och utvecklar sin blogg. 
Stort tack till fantastiskt drivna Frida på Trendenser som initierat detta mega-event!
Många tankar föddes hos mig. Luftar en av alla, den om bloggens inriktning.
Anledningen till att jag startade Vardagssnygg är många, men bland annat för att jag längtade efter lite spelrum för skrivande och kreativitet igen. Jag kände mig också så sjukt vardagssunkig efter att i 1 1/2 år smygit omkring i gravid- och amningskläder. Jag hade glömt bort hur man klär sig i vanliga kläder och behövde inspirera mig själv med lite vardagssnygga outfits. Nu när jag börjat skriva märker jag att ju mer jag skriver desto fler tankar och idéer på inlägg får jag. Och det spretar åt alla håll, jag är intresserad av så himla mycket. Men min begränsning är tiden, med två små barn och diverse andra åtaganden så hinner jag bara med motsvarande ett inlägg om dagen. 
Så nu har ni chansen, berätta vilken inriktning ni gillar bäst att läsa om! Lägg en kommentar även om du inte brukar..
Mode? Outfits? Hälsa? Träning? Personlig utveckling? Karriär? Mat? Resor? Böcker? Inredning? Shoppingtips? Stockholmstips? Barn? 

5 kommentarer:

  1. Jag håller med det var riktigt inspirerande :-)

    SvaraRadera
  2. Låter som en väldigt härlig och inspirerande helg!! Good for you ;-) Bra att du även inspirerar vidare!

    Jag tar givetvis chansen att kommentera vad jag gillar att läsa om! Förutom foto (eftersom jag är total nörd på det området ;-)) så gillar jag att läsa om personlig utveckling, kvinnligt ledarskap, mat, resor, sthlms tips, inredning och shopping (kläder) som passar andra än pinnsmala tjejer ;-) Från min utgångspunkt så tycker jag att allt passar smala vackra tjejer och inget passar när man drar de större storlekarna (då se det mesta trist och grotekst ut). Shopping blir enormt tråkigt och enahanda då. Ja ja, enbart mitt eget fel kan tyckas men nu är det som det är......Visst borde man väl kunna klä sig snyggt till rimlig penning (matcha dyrt med billigare) även fast man inte har strl 36? I do hope so =)

    Bara att köra då Lina ;-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jag vill läsa om allt som du vill skriva om. Så är det med bloggar som jag gillar. Man vill liksom ha det som man får om du förstår vad jag menar :) Sedan har du ju bloggnamnet Vardagssnygg och fokus kan mycket väl vara vardagsmode tycker jag - uppblandat med allt möjligt annat som faller dig på läppen. Heja!

    SvaraRadera
  4. Jag har ju precis hittat hit, och gillar ju allt!

    SvaraRadera
  5. Jamen vad kul, då kör jag på det som är top-of-mind! Tack för input!!
    /Lina

    SvaraRadera