7 maj 2012

Överdos av mode


Idag har jag tillsammans med modeblogg-maffian flängt Göteborg runt som ett torrt skinn. Vi har fått sneak-peaks av FW 12 hos några av stadens modestoltheter, Monki, Velour, Stylein och Kapp-Ahl. En rejäl överdos av mode. Helt yr av alla intryck. Det ska villigt erkännas att mina förväntningar inte var jättehöga inför besöket på Kapp-Ahl (funderade en stund  på låång sovmorgon i stället), men de överraskade positivt! Kapp-Ahl har precis bytt VD, tillsätter i dagarna en ny marknadschef och värvade för ett drygt halvår sedan en ny chefsdesigner i Erika Ekelund. Erika kommer från Tiger of Sweden där hon varit i 10 år, så lita på att förändringens vindar kommer att påverka Kapp-Ahls kommande kollektioner. De första plaggen Erika varit involverad i har precis nått butik under denna vecka. Den här kaftanklännningen har ett helt fantastiskt tryck. Klänningen är en sån som är jättebra bas i packningen när det är dags för solsemester. Mjuk, tunn, chiffong. Erika berättade att hon gjorde snarlika klänningar med tryck när hon jobbade för Tiger, med skillnaden att de kostade mångdubbelt när de landade i butik. Bra köp alltså.


Bild lånad från Kapp-Ahl

Så här ser Kapp-Ahls brillor ut i vår. Jag, Hanna som bloggar på Metro Mode och Amy från Rodeo.

2 kommentarer:

  1. Åh. En kaffe snart så får du peppa mig vidare!

    SvaraRadera
  2. Ulrika, kaffe efter lämning närsom i veckan funkar för mig! Drop-in!

    SvaraRadera