26 maj 2012

Barret

Tiden innan barnen kom så drog jag mig för att göra slingor för att jag upplevde det så himla trist och ineffektivt att sitta 2-3 timmar och vänta på att färgen skulle torka. Magasinen som låg i travar var inte intressanta, för dem hade jag redan plöjt hemma. 
Med två små barn är tre timmar av egentid, magasin, hårmassage, uppassning och hårfix i klass med att åka på retreat. Eller i alla fall spa. Har inte varit på retreat så jag vet inte hur det är. Otroligt skön förmiddag i dag! Färgen är så nära min egen så det är knappt nån som märker skillnad, men för mig är det ett superlyft.

Många är de produkter jag burit hem från frissan, men två som jag återkommer till och gärna tipsar om är Björn Axens styling powder och Redkens Anti-Snap. Den första är ett torrschampoo. Låter sunkigt, och det ersätter inte på något sätt en vanlig hårtvätt, men superbra om man hamnar i tidsnöd. Funkar också topp för volym och stadga om man vill göra nåt av platt och nytvättat hår. Anti-Snapen tar verkligen bort frizz och blir därför oumbärlig.


Jag är totalt frälst i Gwyneths livsstils-sajt GOOP. Häromveckan tipsade hon om hur hennes frisör fixar hennes hår. Finns en video. Kanske veckans hårtips om nåt.


Ett dygn var på tävlingen, häng på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar